4 Nisan 2013 Perşembe

Türkiye'de Programcı Olmak

Aslında çok içler acısı bir durum Türkiye'de programcı olmak. YGS'ye girdim haliyle, puanlar da beklediğim gibi geldi. Daha önümde LYS var ama ben gene de internetten bir iş araştırması yapayım dedim.
Araştırmalarımı yaparken "bilgisayar programcılığı" bölümüne de gözüm takıldı. Hem puanım da yetiyor, bir de İngilizce işte bu benim için avantaj olabilir dedim ve koyuldum araştırmaya.

Bilgisayar Programcılığı Bölümü'nden mezun olan kişilerin ne kadar maaş aldıklarına baktım. Kimi site en düşük 1850, en yüksek 20.000TL ücretlerden bahsediyordu. Kimi forumlardaki kullanıcılar da 1000TL bile alamadığından bahsediyordu. Ben de bu belirsizliğin ve programcı olmayanların bile atıp tutmasından dolayı çareyi kariyer sitelerinde aramaya başladım.

Göz attığım sitelerdeki manzara gerçekten gülünç. Bir sürü programcı, yazılımcı ilanı var. Genelde Lisans/Ön Lisans mezunu arıyorlar.

Buraya kadar her şey hoş güzel. Hiç bir sitede olmadığı gibi bu sitelerde de ücretten bahsedilmemiş. İş ilanlarından birine tıkladım başlığı "Bilgisayar Yazılımcısı Aranıyor", ilan açıklamasına geldiğimde,

PHP, ASP, C#, Java, C/C++, Ajax bilen, MySQL konusunda tecrübeli en az 5 yıl deneyimli, Web ortamında yazılım geliştirmiş ....

İyi de adama sorarlar bu ne arkadaş? Bu kadar dili bilen birisi varsa zaten o adam neden kariyer sitelerine girip iş arasın?
Bence çalışacak kişiden çok iş veren önemli bu konuda. Bana soracak olursanız, kariyer sitelerinden iş başvurusu falan bakarak meslek seçmeyin arkadaşlar. Ben bir ilan gördüm, 3 aydır ordaymış hala orda. Millete geri dönüş falan da yapmıyorlarmış. Cahil cahil insanların yazdıkları şeyler işte...

Fakat Türkiye'de asker, doktor, avukat değilseniz, -ki avukat bile bu üçünden en risklisi- iş bulmanız çok zor. Gerçekten çok zor ve bu iş arayandan değil, iş verenden kaynaklanıyor...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder